Begin met online ondernemen

E-commerce is hot! Uit cijfers blijkt dat deze sector, online kopen en verkopen, jaarlijks met gemiddeld 20% groeit. En vrouwen bepalen bij meer dan de helft van alle online consumentenbestedingen wat er wordt gekocht. Zij hebben een neus voor shoppen en weten waar en hoe zij willen winkelen. Vrouwen weten wat vrouwen willen kopen en daarom is het geen wonder dat steeds meer vrouwen van hun hobby een leuke bijverdienste of zelfs hun broodwinning maken door zelf een webwinkel te beginnen.Suzan Eikelenstam beschrijft in een eenvoudig stappenplan hoe je een webshop begint en er een doorslaand en blijvend succes van maakt. Zij interviewde de bekendste e-commerce vrouwen van Nederland over hun succes en verzamelde de beste adviezen voor lezers die ook aan de slag willen. Experts doen exclusief in dit boek voorspellingen over de markt en bekende hoofdredacteuren vertellen hoe de media met deze trend mee (moeten) gaan. Kortom: Internetgodinnen is een must read voor iedereen die zich al dan niet professioneel voor deze groeiende markt interesseert.

In tien stappen geeft de auteur tips en trucs om een succesvolle webwinkel op te zetten. De interviews geven een realistisch beeld van deze e-commerce-markt. Onderwerpen als: ‘huiswerk’ maken, het gat in de markt vinden, het plan de campagne, de administratie en het netwerken komen allemaal aan bod. Prettige lay-out en goede bladspiegel. De tekstblokken worden af en toe afgewisseld met webpaginavoorbeelden. Ook is er aandacht voor hoe het niet moet. De interviews met onderneemsters zijn boeiend en geven veel informatie over dit webshopfenomeen. Zelfs leuk voor wie niet van plan is om spullen via het internet te verkopen. Sommige zakenvrouwen zijn behoorlijk jong begonnen. Zoals de titel al aangeeft, gericht op een vrouwelijk publiek. De besproken winkels zitten in de hoek van mode, design en kinderen. In 2007 verscheen het vergelijkbare ‘Een eigen webwinkel voor dummies’ van Robert Vlug*.

Dit boek is hier te koop op bol.com

Geef een reactie