de media

Weet je wat het probleem is met de moderne journalistiek? Journalisten worden gedwongen om zoveel mogelijk content te schrijven en van het ene verhaal te stappen naar het andere onder het motto van ‘de klant wil zoveel mogelijk informatie en wil alles gecovered hebben’. Ik heb dit ook gedaan in het verleden en uiteraard gaat dit ten koste van de kwaliteit van een artikel. Want hoe kan je in godsnaam MEERWAARDE vinden als je constant op de klok moet kijken en je onderzoek niet nauwkeurig kunt doen om deze meerwaarde te vinden. Meerwaarde zoeken kost enorm veel tijd en ook al kun je er lezers mee strikken, toch is de tijd die je erin steekt vaak niet in ratio met de meerwaarde die je wilt geven. Meerwaarde zoeken is zeer intensief en is iets waar de hedendaagse commerciële journalistiek helaas geen tijd voor heeft met alle gevolgen vandien.

Daarom dat ik enorm geloof in zelfstandige schrijvers aangezien je als eigen baas wel degelijk zelf kiest welk verhaal je zelf verder uitspit. Het is immers zo dat het belang van ‘meerwaarde zoeken’ dan meer gelijk zal lopen met het eigen commercieel belang (oftewel, scopes verzamelen) dan in de mainstream media het geval is. Zo’n mensen zijn goud waard (tegen de prijzen in India welteverstaan, dubbel zoveel als het goud van hier)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.